Ugrás a tartalomra

Jelenlegi hely

KIK CliMates #3 beszámoló

2015. augusztus 10

A Climate-KIC, az Európai Unió legfőbb éghajlatváltozással kapcsolatos innovációs kezdeményezése, Magyarországon KIK CliMates néven indított fenntarthatósági tematikájú rendezvénysorozatot, amelynek harmadik estje a fenntartható mobilitás témával foglalkozott.

A városok felelősek a globális CO2 kibocsátás 75%-áért, aminek nagy részét a közlekedésből fakadó kibocsátás teszi ki.  A rendezvény előadói arra keresték a választ, hogyan valósulhat meg az üvegházhatású-gázok kibocsátásának csökkentése egy vonzóbb és hatékonyabb városi közlekedés megteremtése mellett. 

Az este során Kis Ferenc a Budapest Airport környezetvédelmi vezetője beszélt a repülőtér e-mobilitás jövőképéről. Elmondta, hogy célkitűzéseik között szerepel, hogy a Repülőtér partnereivel közösen 2016 év végéig 100 db elektromos járművet üzemeltessenek. Szó esett ezen belül az utasforgalmi területeken idén üzembe helyezett vontatókról, a tervezett publikus töltők, az üzleti partnereknek és az elektromos buszoknak szánt infrastruktúra hálozatáról valamint a  meglévő gépjárműflotta elektromos meghajtásúra történő átalakításáról. Az előadást követően mindenkinek lehetősége nyílt a repülőtér tisztán elektromos SMART autóját is megtekinteni. 

Molnár Péter a Maformtól beszélt a Moduloról,  a cég fenntarthatósági projektjeiről, a városi busz koncepcióról. Arról, miben tér el egy hagyományos az elektromos busztól? Valamint egy rövid körre felszállhattak a résztvevők a magyar fejlesztésű elektromos buszra, a Modulora. A zérókibocsátású városi buszról minden érdekességet megtudhattak a résztvevők a koncepciótól a működésig.

Vörös Tamás a Jedlik Ányos Klasztertől a hazai e-mobility lehetőségekről adott elő. Bemutatta a klasztert, melynek célja, hogy elősegítse a környezetbarát járművek használatát ösztönző szabályozási környezet és infrastruktúra kialakítását, a hazai egyéni és közösségi közlekedés függetlenítését a fosszilis energiahordozóktól. 

Beszélt a jogi háttér kérdéseiről, arról, milyen jogszabályokat kellene módosítani a célok elérése érdekében. Szó esett arról, mi számít elektromos autónak és a hazánkban is használt ösztönzőkről, mint a zöld rendszámról, ami a buszsáv használatára, díjmentes parkolásra, adókedvezményekre jogosít fel.

A CliMates #3 támogatókról:

A Maform design stúdió komplex design feladatokat lát el az ipari formatervezéstől az UI/UX design projektekig.  Minden munkájukban közös, hogy maximális megismerésen és megértésen alapulnak. Olyan nagy hozzáadott értékű feladatokon dolgoznak, amiknek alapját a magas szintű tudományos és mérnöki tudás biztosítja. Küldetésük, hogy ezeket a technológiai áttöréseket és műszaki vívmányokat a design eszközeivel hasznossá tegyék és eljuttassák az emberekhez.

Az evopro egy budapesti székhelyű mérnökiroda, amely az automatizálástól a járműfejlesztésig több ipari területen nyújt mérnöki szolgáltatásokat, és végez önálló fejlesztési tevékenységet. Jövőképe szorosan kapcsolódik a zöld közlekedéshez és a fenntartható fejlődéshez.

A két cég első közös projektje az újfajta gyártástechnológiával készülű, önhordó kompozit karosszérájú, magyar fejlesztésű és gyártású Modulo városi autóbusz, ami már Budapesten is bemutatkozott. Azóta több fenntartható mobilitási projekten, például elektromos töltőoszlopokon is dolgoztak együtt.

Climate-KIC

A Climate-KIC, az Európai Unió legjelentősebb éghajlatváltozással kapcsolatos innovációs kezdeményezése.

A KIC rövidítés Knowledge and Innovation Community, Tudás- és Innovációs Közösséget jelent, melyet az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) (http://eit.europa.eu/) 2010-ben alapított. 

A rendezvény képeiért kattints Facebook oldalunkra.