CricksyDog rovarfehérje alapú kutyatápok és kutyakekszek gyártásával foglalkozik elsősorban kistestű kedvencek számára.
Mi pontosan a terméketek?
CricksyDog rovarfehérje alapú kutyatápok és kutyakekszek, amelyek nem csak egészségessebbek, de a mögöttük álló termelési folyamat is fenntartható, valamint a termékek karbonlábnyoma jelentősen kisebb a hagyományos kutyatápokénál.
Mi a versenyelőnye az általatok kínált tápoknak?
A háziállat-tartás sok szempontból nem fenntartható. Mi rovarfehérje alapú kutyatápot és kutyakekszeket készítünk. Fenntarthatósági szempontból a legáltalánosabb szarvasmarha- vagy bárány alapú tápokhoz viszonyítva, körülbelül század annyi termőföldet, károsanyag-kibocsátást és ivóvizet igényel ennek a fekete légylárva alapú rovarfehérjének az előállítása.
Hogyan épült fel a családi vállalkozásotok?
Eleinte a bátyámmal még kutyás kiegészítőkkel kereskedtünk, 2017 nyarán alapítottuk a VitalDog nevű cégüket. Amikor elkezdtük az Accelerator programot még egy másik ötlet volt a fókuszunkban, azonban a mentoraink segítségével megtaláltuk a jelenlegi piaci rést. Szinte biztos, hogy sosem lett volna rovarfehérje alapú kutyatápunk vagy kutyakekszünk, ha nem lépünk be az inkubációs programba. Jelenlegi célcsoportunkat, a hipoallergén kutyákat szintén a coach-okkal való konzultációk során határoltuk be, a beszélgetések során jöttünk rá, hogy egyáltalán van ilyen irány. Az inkubációs program során folyamatosan két coach segítette munkánkat, akik azokon a szakterületeken tudtak segítséget nyújtani, amire a különböző érettségi fázisokban a legnagyobb szükségünk volt (pl.: pénzügyi tervezés, marketing kampány elindítása). 2019-ben már lényeges árbevétellel forgalmaztuk a rovaralapú termékeket, ekkor neveztük át vállalkozásunk CricksyDog-ra, az első kutyánk emlékére. Ma már négy fő dolgozik a csapatban teljes állásban, egy fő pedig részmunkaidőben.
Mi volt eddig a legnagyobb kihívás számotokra?
A vállalkozás elindítása során a legnagyobb kihívás az volt számunkra, hogy milyen termékekre fókuszáljanak pontosan, valamint, hogy milyen üzenetet kommunikáljunk a vevők felé.
Hogyan segített az EIT Climate-KIC Accelerátor a fejlődésetekben?
Rengeteg támogatást kaptunk a program során mind szakmai, mind anyagi téren. Sokat jelentett, hogy ki tudtuk kérni nálunk jóval tapasztaltabb mentorok és vállalkozók véleményét. A coach-ok ő segítségével sikeresen meghatároztuk az egyedi termékajánlatunkat, felépítettünk egy hatékonyan működő hirdetésrendszert, valamint kialakítottunk egy stratégiát külföldi terjeszkedésünkre vonatkozóan. Az anyagi támogatás pedig fedezte a cégalapítás költségeit, nagyban hozzájárult, hogy nagyobb raktárkészletet halmozhassunk fel, valamint ahhoz, hogy az online hirdetéseinket felskálázhassuk. A kétheti rendszerességű coachingon és mentoringon túl, az Accelerator program keretein belül két EIT Climate-KIC Masterclasson is részt vehettem Belgrádban és Dublinban, melyeken további tudásra volt lehetőségem szert tenni az online marketing, illetve a finanszírozás területén.
2019. szeptemberben ér véget a program a CricksyDog csapata számára és addig további anyagi támogatást is kaphatnak. A CricksyDog hamar profitábilis lett Magyarországon, így a további belföldi terjeszkedés mellett már a külföldi terjeszkedést is tervezik. Idei terveik között szerepel azon vevőik számának növelése, akik minden hónapban visszatérnek kutyaeledelt vásárolni kiskedvenceik számára. Továbbá már idén terveznek a szlovák és osztrák piacra lépni, jövőre pedig több, környező országban is szeretnék bemutatni innovatív termékeiket.