A BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszéken vagyok doktorandusz. Itt teljesítmény elektronikával foglalkozom, kutatási témám leginkább tápegységek, hajtás- és hálózati inverterek hatásfokának növelésével, illetve ezek zavarkibocsátásának csökkentésével foglalkozik.
Mivel foglalkoztál a hazai placementeden? Mi volt ennek a legérdekesebb aspektusa?
A hazai placement-emet a Siemens Hungary újonnan összeállt kutató-fejlesztő csapatában végeztem. A feladatom nagy teljesítményű villamos energia átalakítók valós idejű szimulációja volt. Ehhez egy egészen új technológiát kellett megismernem. A célnak megfelelő szimulátorok építését a modern, nagy sebességű digitális áramkörök már
lehetővé teszik. Ezek segítségével a nagy teljesítményű elektronikus energiaátalakítók sokkal gyorsabban és olcsóbban fejleszthetők. Mivel a tesztek egy jó része szimulátoron is elvégezhető, a fejlesztés- tesztelés és minősítés során jóval kevesebb villamos energiát kell elpazarolni.
Mivel foglalkoztál a nemzetközi placementeden? Mi volt ennek a legérdekesebb aspektusa?
A nemzetközi placement-emet a Valenciában található CEU egyetemen végeztem. Egy kísérleti, tüzelőanyag cellás hidrogén / akkumulátor /
napelem hibrid hajtású pilóta nélküli repülőgép tervezésében vettem részt. Itt egy mechatronikus gépész kollégával dolgoztam együtt. A tüzelő anyag cellás technika és az aerodinamika által támasztott követelmények teljesen újak voltak számomra, ebből nagyon sokat tanultam. Világosan látszik, hogy a felhasznált technológiák még nem
elég fejlettek ahhoz, hogy széles körben elterjedjenek, azonban épp emiatt van nagyon nagy jelentősége az ehhez hasonló egyetemi / kutatóintézeti pilot projekteknek.
Mi mozdított ki a komfortzónádból?
Alapvetően az új környezetekhez való alkalmazkodás volt az ami kimozdított; három ilyen is volt a program során.
Ha javasolhatsz a jelentkezőknek egy valamit, akkor mi az?
Azt javaslom, hogy bátran próbálkozzanak, vágjanak bele új dolgokba.